Installing Joomla

З метою забезпечення належного санітарного стану міста, удосконалення системи поводження з відходами та враховуючи рівень підвищення складових діючого тарифу, маємо намір змінити тарифи на послуги з поводження з твердими побутовими відходами (зберігання, перевезення, розміщення) з 01.06.2021 року.

Причиною запланованого перегляду діючого тарифу на зберігання, перевезення та розміщення побутових відходів стали  суттєві зміни в законодавстві України, щодо порядку формування та затвердження тарифів  на комунальні послуги. Постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 318 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (розроблену Мінрегіоном на виконання вимог Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» усунена неврегульованість на законодавчому рівні щодо термінів у сфері поводження з побутовими відходами, змінено систему взаємовідносин, що виникають у процесі надання та споживання послуг з поводження з побутовим відходами.

Реалізація Закону вимагала внесення змін до нормативно-правових актів у сфері поводження з побутовими відходами, тому постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року №318 внесено зміни до наступних постанов:

№ 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» від 26 липня 2006 року;

№ 1070 «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» від 10 грудня 2008 року;

№ 1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів (Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів)» від 16 листопада 2011 року.

З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 318 «Правила надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами», затверджені постановою КабінетуМіністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070, викладено в новій редакції, де:

назви послуг приводяться у відповідність до вимог Закону;

відокремлено такі види відходів:

великогабаритні - тверді відходи, розміри яких перевищують 50 х 50 х 50 сантиметрів, що не дає змоги розмістити їх у контейнерах об'ємом до 1,1 куб. метра;

ремонтні відходи - залишки речовин, матеріалів, предметів, виробів, що утворилися під час проведення у житловому будинку, окремій квартирі, будинку громадського призначення капітального та поточного ремонту, перепланування, переобладнання, прибудови тощо.

Відповідно  «Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010, при розрахунку економічно обгрунтованого тарифу  підприємства у цій сфері повинні дотримуватись вимог Закону, а саме:

тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами складаються з суми тарифів на послуги з вивезення, перероблення та захоронення (зберігання) побутових відходів, тобто планові економічно - обґрунтовані тарифи на послуги з поводження з побутовими  відходами передбачають здійснення розрахунку окремо за кожною операцією, а саме: збирання, перевезення, зберігання, сортування, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення.

Відповідно до Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/ тарифів, зміну цін тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад» від 05.06.2018N 130 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2018 р. за N 753/32205), КП  «Благоустрій» Вугледарської міської ради» доводить до відома споживачів  послуг з поводження з побутовими відходами міста Вугледара наступну інформацію:

КП  «Благоустрій» Вугледарської міської ради» виконало розрахунки економічно обґрунтованих витрат на надання послуг з поводження з побутовими відходами, керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. Розроблення проекту зміни діючих тарифів обумовлено нагальною потребою у встановленні економічно обґрунтованих витрат на послуги з поводження з побутовими відходами.

Додаток Розрахунок повної собівартості та тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами.

Періодичність надання послуг з поводження з побутовими відходами

Перевезення ТПВ

Для мешканців житлових будинків  – щоденно, згідно до затверджених графіків.

Для бюджетних установ та організацій, інших споживачів – згідно до умов укладених  договорів.

Розміщення ТПВ:

Остаточне розміщення ТПВ на полігоні відповідно до типового договору про надання послуг з розміщення твердих відходів від 01 жовтня 2016 року з Комунальним підприємством «Міськкомунгосп» м. Волноваха.

Періодичність надання послуг: за графіком вивезення

Підприємством також надаються послуги по вивезенню на полігон великогабаритних (далі - ВГПВ) та ремонтних побутових відходів (далі - РМПВ). ВГПВ, РМПВ, ялинки та гілля під час обрізання дерев та гілок біля житлових будівель збиралось та вивозилось підприємством з об’єктів благоустрою за власні кошти підприємства.

Слід відмітити, що об’єм наданих послуг із зберігання, перевезення та розміщення твердих побутових відходів в нині  діючому тарифі становить 39,1 тис.м3. За рахунок збільшення укладених договорів з іншими споживачами та вивезенню ВГПВ, РМПВ об’єм наданих послуг в 2020 році зріс і фактично становив  45,5 тис.м3.

Реалізація послуг з вивезення побутових відходів врахована в планованому тарифі в об’ємі 40,0тис.м3.

Підприємством зроблені розрахунки планового об'єму та затверджені графіки вивезення ВГПВ, РМПВ від населення. Але враховуючи те, що Постановою КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами) на всій території України встановлено карантин  і платоспроможність споживачів  послуг (з різних причин) значно зменшилась, підприємство знову усвідомлено планує за власні кошти надавати послугу з вивезення ВГПВ, РМПВ, не зважаючи на збитковість цієї послуги.

Обґрунтування причин  зміни тарифу

Основними критеріями необхідності перегляду тарифів є загальнодержавні об'єктивні причини:

Основна проблема, яку передбачається вирішити шляхом прийняття цього регуляторного акту - це невідповідність діючих тарифів економічно обґрунтованим витратам підприємства, в результаті чого його діяльність стає збитковою.

Показники діяльності дільниці ТПВ

2019 рік

2020 рік

Доходи, тис. грн.

3972,6

3033,9

Витрати, тис. грн.

5078,1

5028,7

Фінансовий результат, тис. грн.

-1105,5

-1994,8

Діючий тариф на послуги із зберігання, перевезення та розміщення твердих побутових відходів останній раз переглядався в 2017 році – рішення Вугледарської міської ради №215  від 14.06.2017 року «Про встановлення тарифів на послуги із зберігання, перевезення та розміщення твердих побутових відходів для населення, бюджетних установ та організацій, інших споживачів міста Вугледара.

Розрахунок та здійснювався на підставі фактичних цін на паливо, мастильні матеріали, запчастини що діяли у 2016- 2017 роках.

Аналізуючи показники фінансової діяльності підприємства, маємо зробити висновок що, навіть при самих мінімальних витратах підприємство не покриває фактичні економічно обґрунтовані витрати діючим тарифом.

Всі категорії

споживачів

Діючі тарифи грн./ м3

(без ПДВ)

Фактичний

тариф

2019 р. грн./м3

Рівень відшкодування

%

Фактичний

тариф

2020 р. грн./м3

Рівень відшкодування

%

 

Середній тариф

102,27

114,86

89%

110,42

92,5%

 

Порівняння чинників, що вплинули на зростання тарифів:

Показники

Діючий тариф

(2017 рік)

Плановий

тариф

( 2021 рік)

Приріст

+,- (план/діючий)

(2017/2021)

Приріст

%, (план/діючий)

(2017/2021)

Середній рівень мінімальної з/п,  грн.

3200,00

6000,00

2800,00

187,5%

Середня вартість палива грн. за 1л з ПДВ

22,09

22,44

0,35

1,6%

Середня вартість мастильних

матеріалів, грн. за 1 л  з ПДВ

42,29

89,50

47,21

211,6%

Запчастини, грн. за 1 м3 без ПДВ

6,21

9,26

3,05

149,1%

Спецодяг, грн. на 1 м3 без ПДВ

0,26

0,48

0,22

184,6%

Вартість розміщення ТПВ на полігоні, грн. за 1 м3 з ПДВ

13,28

27,04

13,76

206,3%

Тобто за період діючих тарифів: рівень мінімальної заробітної плати зріс майже в 2 рази, вартість мастильних матеріалів у 2,1 рази, вартість запчастин майже у 1,5 рази, спецодягу майже в 2 рази,  вартість розміщення ТПВ на полігоні  понад 2 рази. Також зросли витрати на страхування, технічний огляд, тощо.

На балансі підприємства знаходяться елементи благоустрою - 224 контейнери, згідно ст. 16 ЗУ «Про відходи» - зберігання відходів у спеціальних відведених місцях чи об‘єктах відповідно до санітарних норм і правил утримання територій». Відповідно до ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» ст.18 п.2 підприємства повинні утримувати в належному стані об’єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні. До планових витрат належать витрати на утримання  контейнерів (відповідно до п.2.1.10,  п.2.1.11 Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 7 червня 2010 року № 176 "Про затвердження Методичних рекомендацій з організації збирання, перевезення, перероблення та утилізації побутових відходів).

Показники

Тариф 2017 рік

Плановий тариф

2021 рік

Приріст,

м3/%

Фактично вивезено                     за 2020 рік

Приріст, м3/%

Обсяги вивезення

ТПВ, м3

39134

40020

+886/

102,3%

45540

6406/

116,4%

Тарифи  на послуги  з поводження з побутовими відходами для споживачів,

що пропонуються до затвердження :

Категорія споживачів

Діючі тарифи,

грн./ м3

Тарифи до затвердження,

грн./м3

Відсоток збільшення,

%

Населення

114,20

217,03

90,0

Бюджетні установи та організацій

129,33

217,03

67,8

Інші споживачі

164,66

217,03

31,8

Подальше здійснення господарської діяльності в існуючих умовах може призвести до виникнення негативних наслідків, що матимуть негативний вплив на стан навколишнього екологічного середовища міста, таких як:

неякісне та несвоєчасне надавання послуги з вивезення ТПВ з причини відсутності коштів на заправку машин паливом;

несвоєчасна виплата заробітної плати робітникам підприємства (в т.ч. робітникам, які займаються безпосередньо збором та перевезенням побутових відходів);

несвоєчасна сплата податків та зборів;

несвоєчасне і не в повному обсязі розрахування із сторонніми організаціями.

Вищевказані проблеми, які передбачається розв'язати шляхом прийняття даного проекту тарифів на послуги із зберігання, перевезення та розміщення твердих побутових відходів, не можуть бути розв'язані за допомогою ринкових механізмів і потребують державного регулювання, шляхом встановлення економічно обґрунтованих тарифів, виходячи з фактичних умов, пов'язаних з їх наданням. Основними цілями здійснення місцевого регулювання господарських відносин, які виникають в процесі надання послуг із зберігання, перевезення та розміщення твердих побутових відходів є:

ефективне і раціональне використання майна, що перебуває в комунальній власності громади міста;

визначення реальних об'ємів утворення твердих побутових відходів;

своєчасна та повна оплата послуги із розміщення побутових відходів;

ліквідація умов для створення стихійних сміттєзвалищ;

забезпечення належного санітарного стану міста Вугледар;

сприяння ефективності в роботі у сфері поводження з побутовими відходами;

додержання вимог діючого законодавства з охорони навколишнього середовища;

збалансованість економіки підприємства - надавача послуг;

поповнення державного та місцевого бюджетів за рахунок своєчасної сплати податків;

стабільність в наданні послуг з поводження з побутовими відходами;

а також, як наслідок, задоволення інтересів споживачів в наданні якісних послуг.

Запропонований плановий тариф на послуги з поводження з побутовими відходами відповідає вимогам діючого законодавства.

Витрати, об'єктивне нормування яких неможливе, планувались з урахуванням економічно обґрунтованих планованих витрат за попередній рік, але не вище цін,  що склалися на відповідному ринку без врахування прогнозу індексів зміни цін виробників промислової продукції. А також , звертаємося до всіх споживачів, з розумінням віднестися до підняття тарифів на дані види послуг та своєчасно (не пізніше ніж до 20 числа  періоду, що настає  за розрахунковим) сплачувати за них.

Починаючи з 01 травня 2020 року до закінчення установленого на всій території України карантину, буде діяти ПУБЛІЧНЙ ДОГОВІР, зміст якого опублікований на офіційному сайті Вугледаської міської ради. Після закінчення встановленого на всій території України карантину, з мешканцями міста Вугледара буде змога заключати особисто індивідуальні договори на послуги з поводження з побутовими відходами та договори на абонентське обслуговування за адресою: м. Вугледар, вулиця Молодіжна, 2.

Всі зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб просимо надсилати у письмовій формі протягом 7 календарних днів з дня публікації повідомлення за адресою: м. Вугледар, вул. Молодіжна, 2, e-mail: kp-blagoustrii@ukr.net.

Комунальне підприємство «Благоустрій» Вугледарської міської ради висловлює свою повагу та вдячність всім споживачам наших послуг за партнерські відносини.

Директор КП «Благоустрій»

Вугледарської міської ради"                                               Євген СОЛОВЕЙ

Нещодавно розміщене

 

 

Вугледарська міська рада:

85670 м. Вугледар Донецької області

вул. 30-річчя Перемоги, будинок 16

телефон приймальні +38 06273 64274

vug.v@dn.gov.ua vmr@vugledar-rada.gov.ua

 

  

euroflayer

google play app store

 

 

 

Гаряча лінія Вугледарської

міської ради: 0800505456

Графік роботи: щоденно у робочі дні

з 08.00 до 12.00 та з 13.00 до 17.00

(п’ятниця та передсвяткові дні до 15.45)